• аранжування
  • створеня фонограм (мінус, плюс,)
  • послуги мастерингу
  • створення передач для радіо та рекламних радіороликів
  • створення відеооглядів та відеотренінгів
  • створення рекламних відеороликів
  • створення корпоративних фільмів та відеовізиток
  • створення документальних фільмів
  • озвучення відео та дубляж
  • створення музики для відео, YouTube, Vimeo, та інших ресурсів

Портфоліо

Мій кабінет

Для користувачів Продакшн-SHOP

Забули пароль
Реєстрація

Наші друзі (Facebook)

Pro Tools - довідник

[Ctrl] + [О]

Відкрити іншу сесію (проект)


 

[Ctrl]+[D]

Створення дублікату


 

[Alt]+[R]

Створення декількох дублікатів


 

[Ctrl] + [E]

Розрізання кліпів на доріжках


 

[Alt] + [0]

Виклик вікна квантування


 

 [Alt] + [Shift] + [3]

Обєднання кліпів


 

 [Ctrl] + [Т]

Вирізання фрагменту кліпу з ліквідацією непотрібних частин


 

[Ctrl] + [N]

Створення нового треку


 

 [Ctrl] + [=]

Перемикання між вікном редагування та вікном мікшера


 

 [Ctrl]+[Shift]+[I]

Імпорт аудіо


 

[F1]

Режими редагування: перемикач режиму Shuffle

shiffle


 

 [F2]

Режими редагування: перемикач режиму Slip

slip


 

[F3]

Режими редагування: перемикач режиму Spot

spot


 

[F4]

Режими редагування: перемикач режиму Grid

grid


 

[F5]

Інструмент Zoom (Масштабування)

zoom


 

 [F6]

Інструмент Trim Tool (Підрізання країв)

 trim


 

 [F7]

Інструмент Selector Tool (Інструмент виділення та вибору)

selector tool


 

[F8]

Інструмент Grabber Tool (Захват і переміщення)

grabber


 

 [Alt] + [Т]

Виклик вікна Транспозиції вредагуванні міді-даних


 

 Ctrl + "["

 

 Ctrl + "]"

Горизонтальне масштабування, або горизонтальний зумінг


 

 Ctrl + alt + "["

 

 Ctrl + alt + "]"

Масштабування хвилі (Waveform) в середині кліпу

 


Real time web analytics, Heat map tracking

Яндекс.Метрика

digidesign 888 24 2526До сьогодні ми вели мову про софт і його особливості, про  те як ним користуватися і т.д. Та цього разу вирішив доторкнутися до «святая святих» Pro Tools , а саме до заліза з яким працює програма «на пряму». Раніше просто оминав цю тему, оскільки для більшості наших студій придбання спеціалізованого заліза було неаргументованим і  недосяжним у фінансовому плані. Тому і недивно, що  інформації на дану тематику майже немає в україномовному середовищі. Та все ж моє бажання вивчити особливості Pro Tools привели мене до ідеї бодай намить але спробувати переваги Pro Tools в комплектації, для якої вона першочергово була і задумана. Я уже переконався у звукових перевагах програми при використанні інтерфейсів, які підтримують Pro Tools, та судячи з постів на форумах це лише половина від того на що здатна програма. Усі переваги стануть доступними лише при використанні спеціалізованих приборів.  Також варто констатувати що попереднє покоління приборів уже дещо впало у вартості, тому на майбутнє у мене з’явилася ідея фікс придбати мінімальний комплект  і переконатися на практиці у правдивості таких тверджень. Та це буде у невизначеній перспективі, а перед тим щоб щось купляти, треба розібратися що за що відповідає і який саме комплект варто брати на студію.

Одразу скажу в моїх бюджетних пошуках відкидаю сучасну лінійку приборів для Pro Tools, оскільки без спонсорської допомоги її просто буде не реально придбати. Відтак концентрую свою увагу на попередніх лінійках. І ось що для себе я почерпнув у своїх пошуках. Насамперед невипадково Pro Tools називають саме системою, оскільки тут не обійдеться якимось одним прибором (якщо мова йде про "чисту" Pro Tools систему). У дешевшому випадку це буде як мінімум два пристрої, у більш складному і 5 і 6. Все залежить від потреб студії. Справді складні системи  дають просто феноменальні можливості для творчості, забезпечуючи від 24 аналогових або цифрових каналів з можливістю одночасного запису. Та чи потрібна така кількість у домашніх і середньо бюджетних студіях – про це будемо говорити у інших постах.

Що це саме за першочергові 2 пристрої. Першим прибором є спеціальна PCI плата на борту якої розміщені DSP процесора і яка стане воротами у світ Pro Tools. Другим прибором є зовнішній інтерфейс з ЦАП \ АЦП перетворювачами та системою входів і виходів. Мінімальні комплекти забезпечують до 8 аналогових або цифрових входів і виходів. Даний інтерфейс з допомогою спеціалізованого кабеля комутується з вищезгаданою РСІ платою.

Ніби не так складно, але у системі Pro Tools це найпростіша конфігурація. А ось далі перед вами необмежені можливості розширення: ви можете подвоювати потроювати кількість каналів, ви можете доукомплектовувати систему спеціальними перед підсилювачами, управління якими буде здійснюватися безпосередньо з програми, ви можете доукомплектовувати  зібрану архітектуру спеціальними синхронізаторами (функцію яких досі ще не збагнув), можете додавати додатковий midi-ітерфейс, можете розширювати апаратні можливості РСІ плати до комплектацією подібними додатковими платами тощо. Тобто стартувавши, ви завжди маєте можливість вдосконалювати свою систему Pro Tools відповідно до потреб.

Після такої теоретично-загальної частини я перейшов до практичних пошуків такого заліза. Справді деякі пропозиції є навіть на українських дошках оголошень. Тут пропонують інтерфейси Dididesign 882, Dididesign 888, Dididesign 96 i\o, Dididesign 192 i\o, і ін.

Dididesign 888. В багатьох оголошеннях дуже показово хвалять їх по якості і  т.д. І ось на цьому етапі після кількаденного блукання в інтернеті починаю розуміти, що вищезгадані інтерфейси належать до так званої лінійки Pro Tools Mix, яка рулила в кінці 90-х минулого сторіччя і на початку 2000-х. Справді судячи по відгуках вона і сьогодні здатна втерти носа багатьом сучасним «легендарним інтерфейсам». Це саме та легендарна серія з TDM залізом, яка стабільно буде працювати навіть на хилому компі. Проте вона має певні обмеження в звукових характеристиках. Максимальна дискретність звуку на виході 48000 hz і з 24-бітним бітрейдом. Дані характеристики є вершиною цієї серії. Хоча як показує практика дані цифри ще ні про що не говорять, оскільки вони на практиці можуть перевершити 32-бітний звук у 96 чи 192 кHz багатьох сучасних приборів.

Після Pro Tools Mix на початку 2000-х з’явилася серія Pro Tools HD. Знову ж архітектура подібна, проте інтерфеси стали підтримувати дискретність звуку 96 і 192 кHz і з’явилися можливості з до комплектації самих інтерфейсів, де можна було змінювати архітектуру входів та виходів. Тобто тип виходів з допомогою додаткових плат можна було змінювати з аналогових на цифрові, або збільшувати їх кількість. Спеціальні плати доставляються безпосередньо в зовнішній інтерфейс. Також під Pro Tools HD з’явилися пристрої й інших компаній та фірм.

mix coreТепер для чого такий екскурс в історію Pro Tools – систем. Річ у тім що при бажанні стати власником такого заліза дуже чітко треба зважати на сумісність того чи іншого пристрою. Переважно на вторинному ринку пропонуються окремі одиниці системи і відповідно треба розуміти, що так  чи інакше вам доведеться докуповувати ще ту чи іншу запчастину. Для прикладу ви вирішили придбати Dididesign 888. Варто розуміти що він належить до серії Pro Tools Mix. Отож для того щоб його комутувати з вашим комп’ютером доведеться придбати окремо РСІ плату саме для цієї серії. Вона буде називатися PCI Mix Core. Також в наявності має бути спеціалізований шлейф-кабель, який з’єднає цю плату з інтерфейсом. Варто розуміти що на цю плату прибори з серії Pro Tools HD не підійдуть.

Ось така арифметика з системами Pro Tools. Чесно для мене досі залишаються незрозумілими питання стосовно підтримки та ситуація з драйверами. Та все ж уся ця технічна складність варта того, щоб на виході ми отримали справді неперевершений якісний студійний звук стандарту Pro Tools. Про інші нюанси та особливості розповім у перспективі.