• аранжування
  • створеня фонограм (мінус, плюс,)
  • послуги мастерингу
  • створення передач для радіо та рекламних радіороликів
  • створення відеооглядів та відеотренінгів
  • створення рекламних відеороликів
  • створення корпоративних фільмів та відеовізиток
  • створення документальних фільмів
  • озвучення відео та дубляж
  • створення музики для відео, YouTube, Vimeo, та інших ресурсів

Портфоліо

Мій кабінет

Для користувачів Продакшн-SHOP

Забули пароль
Реєстрація

Наші друзі (Facebook)

Real time web analytics, Heat map tracking

Яндекс.Метрика

studio v3Сьогодні хочу поділитися досвідом в експлуатації двох цікавих приборів, без яких сучасна студія вважається недоукомплектованою. Мова йде про мікрофонні передпідсилювачі або преампи. Для тих, хто лише робить перші кроки у студійній справі, скажу, що дані прибори необхідні для підсилення роботи конденсаторних студійних мікрофонів. Принаймні така була їхня першочергова функція. З часом окрім попереднього підсилення їм доручили виконувати функції сатуратора  і додатково лімітера. Тож сучасний передпідсилювач навіть бюджетного класу є таки багатофункціональним пристроєм, здатним працювати з будь-яким сигналом.

 В даній публікації порівнюємо дві бюджетні моделі вартістю приблизно 100 у.о.  Можливо не зовсім коректно підібрана пара приборів, адже ArtTubeV3 ніби ламповий прибор, а ось  Behringermic800 – транзисторний. Та по функціональності вони надзвичайно подібні. В обох пристроях передбачена група заводських налаштувань для підсилення вокалу і інструментрів. В обох передбачений лімітер та сатурація. Вони подібні за комутацією (одно канальні) і налаштуваннями (інвентор фази, послаблення сигналу на 20%, фантомне живлення)). Проте на перший погляд відрізняються типом сатурації. У випадку ArtTubeV3 – лампа, у випадку Behringermic800 аналоговий емулятор лампи.

 

Та найціка

mic 800

віше було спостерігати за реальною роботою даних передпідсилювачів. Після запису вокалу з їх допомогою ситуація однозначно покращилась. Записаний сигнал набув чіткості, його амплітуда стала більш рівною і не хаотичною, що позитивно вплинуло на поведінку вокалу в міксі. Тобто після пропускання вокалу через преамп, набагато простіше його адаптувати до міксу. Це викликано вдало підібраним вихідним балансом частот. Очевидно цей баланс впливає на чіткість завдяки певному підсиленню високочастотної складової сигналу. В обох випадках також прийнятним є рівень шумів. Ось таке спільне перше враження склалося у мене після знайомства.

Та все ж не буває двох ідентичних людей, як і двох ідентичних приборів від різних батьків. Рано чи пізно, але їх доведеться порівнювати. Скажу одразу, як на мене, набагато кращий результат продемонстрував Behringermic800. Його позитивом є чіткий яскравий вихідний звук. Тобто по саунду він на голову вищий від ArtTubeV3. Ще однією фішкою артюбівський прибор не може похвалитися. Мова йде про фільтр низькочастотного зрізу, який регулюється на Behringermic800 окремою ручкою. Філософія даної примочки полягає у боротьбі з шумами. Фільтр підрізає таку групу частот у яких за статистикою зосереджена найбільша енергія шумів. Окрім цього такий зріз власне дуже добре адаптує вокал для майбутнього міксу. Суттєвим недоліком Behringermic800 є система аналогової сатурації, яка не лише не покращує звучання, а робить певне спотворення сигналу. Тому при можливості варто її взагалі ставити на мінімум. До недоліків також варто віднести пластиковий корпус, який чисто з естетики перетворює професійний прибор на транзисторний приймач 80-х.

Власне щодо корпусу ArtTubeV3 перемагає конкурента: металевий корпус з решіткою через яку видно лампу і  аналоговим  датчиком сили сигналу – виглядає стильно, під ретро. Звичайно загальні характеристики вихідного сигналу є не поганими, проте нажаль у порівнянні з Behringermic800 звук є глухим, ватним і нечітким. Можливо так собі уявляли розробники ламповий звук, проте ці уявлення явно не збігаються з потребами звукооператорів.

А тепер розвіюємо легенди та міфи. Під час експлуатації двох приборів, виявилося що інколи їх переваги є також Ахіллесовою п’ятою цих апаратів. Краща чіткість Behringermic800 виявилась результатом надмірного підсилення деяких часто, що при обробці сигналу іншими приборами може вилізти боком. А саме з’являться спотворення у високочастотному діапазоні. Також не без особливостей ArtTubeV3. Наявна лампа працює виключно на вихідному каскаді, то ж на ламповий звук, аж ніяк не може впливати. Очевидно сатурацію у ньому робить транзисторний блок. І врешті варто розуміти і пам’ятати, що за 100 у.о. пропонований ламповий звук є швидше декорація, аніж реальна пропозиція. Тому розраховувати на теплий саунд при покупці не варто.

Щодо висновків, можу стверджувати одне: враховуючи вартість, преампи є цілком прийнятними приборами, які під час концертної діяльності і «живої» роботи можуть суттєво покращити загальну картину звучання зробивши роботу звукооператора більш комфортною. Щодо використання у бюджетній студії вони знадобляться при експлуатації дешевих звукових карт та інтерфейсів, у яких рідні перед підсилювачі через дешевизну найчастіше є не якісними.

Ярослав БАРАН